Udostępnienie funkcjonalności Trwałego nośnika elektronicznego w serwisie supermakler
Dom Maklerski PKO Banku Polskiego informuje, że od dnia 29 marca 2018 r. w serwisie supermakler (z wyłączeniem aplikacji supermakler mobile w wersji na telefon i tablet) zostanie wdrożona funkcjonalność Trwałego nośnika elektronicznego. Za jego pomocą przekazywane będą informacje wymagane przepisami prawa w szczególności raporty po transakcji, kwartalna informacja o przechowywanych aktywach oraz raporty roczne, zawierające informacje o poniesionych kosztach i opłatach oraz o wpływie tych kosztów i opłat na zwrot z inwestycji. Dokumenty te będą możliwe do pobrania jako plik PDF w zakładce „Dokumenty>> Dokumenty elektroniczne.
Klient może wyrażać zgodę na otrzymywanie informacji wymaganych przepisami prawa w tym ww. raportów i informacji na Trwałym nośniku elektronicznym poprzez serwis supermakler (zakładka Ustawienia>> Informacje o rachunku>> Zgody i oświadczenia oraz dane kontaktowe>> Edytuj zgody) oraz osobiście i telefonicznie w Punktach Obsługi Klienta DM PKO Banku Polskiego (POK). Zgoda na Trwały nośnik elektroniczny obowiązuje od chwili złożenia powyższej dyspozycji.
Klienci będący osobami fizycznymi, którzy wyrazili zgodę na przekazywanie informacji wymaganych przepisami prawa w formie elektronicznej (Trwały nośnik elektroniczny) otrzymają powiadomienie e-mail lub sms o wystawieniu wspomnianych dokumentów w postaci plików PDF oraz będą mieli do nich dostęp poprzez serwis supermakler. Konieczne jest więc posiadanie niezablokowanego dostępu do serwisu supermakler na danym rachunku w Domu Maklerskim, którego dotyczy dany dokument oraz uzupełnione dane kontaktowe – adres e-mail lub telefon komórkowy zgodnie z dokonanym wyborem kanału komunikacji w zgodzie na Trwały nośnik elektroniczny. W przypadku braku zdefiniowania adresu e-mail lub numeru telefonu komórkowego, pomimo wyrażenia zgody na Trwały nośnik elektroniczny korespondencja przekazana będzie listownie.
W przypadku klientów będących osobami prawnymi zgoda na Trwały nośnik elektroniczny oznacza, że raporty otrzymają mailowo w postaci PDF. Dokumenty będą przekazywane za pomocą Trwałego nośnika elektronicznego tylko w przypadku gdy Klient będący osobą prawną wyrazi zgodę na Trwały nośnik elektroniczny oraz będzie posiadał uzupełniony adres e-mail.
W przypadku braku takiej zgody powyższe dokumenty będą wysyłane do klienta w formie papierowej.
Dodatkowo zgoda na Trwały nośnik elektroniczny (wraz z jednoczesnym posiadaniem aktywnego dostępu do Aplikacji internetowych) warunkuje naliczenie niższej opłaty za prowadzenie rachunku inwestycyjnego.
Opis | Roczna wysokość opłaty za prowadzenie rachunku inwestycyjnego |
Zgoda na Trwały nośnik elektroniczny oraz aktywny dostęp do Aplikacji internetowych – osoby fizyczne | 60 zł |
Brak zgody na Trwały nośnik elektroniczny lub brak aktywnego dostępu do Aplikacji internetowych – osoby fizyczne | 80 zł |
Zgoda na Trwały nośnik elektroniczny z powiązanym adresem e-mail – osoby prawne | 80 zł |
Brak zgody na Trwały nośnik elektroniczny z powiązanym adresem e-mail – osoby prawne | 100 zł |
Uwaga:
W przypadku rachunków inwestycyjnych otwartych od dnia 1 kwietnia 2018 r. w Punkach Usług Maklerskich zlokalizowanym w Oddziałach PKO Banku Polskiego (PUM) opłata za prowadzenie rachunku zostanie naliczona według niższych stawek. W dwunastym dniu kalendarzowym od otwarcia rachunku nastąpi weryfikacja stawek opłat. Na rachunkach inwestycyjnych, na których tego dnia nie będzie:
- aktywnego dostępu do Aplikacji internetowych oraz
- wyrażonej Zgody na Trwały nośnik elektroniczny
opłata za prowadzenie rachunku zostanie uzupełniona do wyższej stawki zgodnie z obowiązującą Taryfą opłat i prowizji pobieranych przez DM PKO Banku Polskiego.
Szczegóły dostępne w Taryfie opłat i prowizji pobieranych przez DM PKO Banku Polskiego, oraz w komunikatach dyrektora nr 9 i 14.