Dbaj o swoje bezpieczeństwo

Pamiętaj o podstawowych zasadach bezpiecznego korzystania z serwisu PKO supermakler

  1. Ustaw bezpieczne (skomplikowane) hasło i pamiętaj o jego regularnej zmianie*
    - minimalna długość hasła wynosi 8 znaków
    - użyj kombinacji cyfr oraz liter z uwzględnieniem wielkiej oraz małej litery
    - zalecamy również użycie znaku specjalnego. Dopuszczalne znaki specjalne: !?.:;@#$%^&*()_+-={}[]
    - w haśle nie są przyjmowane polskie litery.

  2. Używaj różnych haseł do różnych serwisów.
  3. Nie podawaj loginu/hasła na nieszyfrowanych i podejrzanych stronach. Przed zalogowaniem do PKO supermakler, sprawdź poprawność zainstalowanych certyfikatów bezpieczeństwa, klikając na ikonę kłódki przy adresie strony internetowej. Sprawdź czy certyfikat bezpieczeństwa jest wystawiony dla PKO Bank Polski S.A. Jeśli dane na stronie będą budzić wątpliwość, przerwij logowanie i skontaktuj się z Biurem Maklerskim PKO Banku Polskiego.
  4. Nie loguj się przez publiczne, niezabezpieczone wi-fi do serwisu internetowego i aplikacji mobilnej PKO supermakler.
  5. Nie loguj się do serwisu transakcyjnego na urządzeniach publicznie dostępnych np. w kafejkach, hotelach.
  6. Nie korzystaj z dostępnych publicznie gniazd USB do ładowania telefonu oraz zewnętrznych nośników danych (np. „pendrive”),  które nie są Twoją własnością.
  7. Używaj aktualnego programu antywirusowego, systemu operacyjnego, przeglądarki internetowej.

Mail:

  1. Nie otwieraj załączników z niepewnych źródeł i nie klikaj w podejrzane linki.

Telefon:

  1. Nie udostępniaj loginu i hasła do serwisu PKO supermakler osobom trzecim (w tym osobom przedstawiającym się jako pracownicy Banku/Biura Maklerskiego nawet jeśli na telefonie połącznie przychodzące jest opisane jako Biuro Maklerskie/Bank). Pracownik Banku/Biura Maklerskiego podczas rozmowy telefonicznej nigdy nie poprosi Cię o podanie mu loginów i haseł dostępu.
  2. Nie instaluj i nie pobieraj dodatkowego oprogramowania, o które prosi dzwoniąca osoba przedstawiająca się jako nasz pracownik. PKO Bank Polski/Biuro Maklerskie nie wymaga instalacji na urządzeniach, z których logujesz się do rachunku inwestycyjnego, żadnego dodatkowego oprogramowania, zwłaszcza takiego, które miałoby podnosić poziom bezpieczeństwa wykonywanych operacji lub dostępu do serwisu.

W przypadku wątpliwości odnośnie otrzymanego telefonu/wiadomości e-mail skontaktuj się z nami w celu weryfikacji czy Biuro Maklerskie jest autorem komunikacji. Dane kontaktowe znajdziesz tutaj.

* Aby zmienić hasło, wystarczy po zalogowaniu do serwisu PKO supermakler kliknąć na numer rachunku w prawym górnym rogu, wybrać Personalizację i na samym dole okna kliknąć na przycisk „Zmień hasło”. W nowym oknie należy wpisać obowiązujące oraz nowe hasło, a następnie zapisać zmiany.