Elektroniczny Rejestr Akcjonariuszy BM PKO Banku Polskiego
Instrukcja
Komunikaty
komunikat 10 – 17.04.2025
Biuro Maklerskie PKO Banku Polskiego informuje, że w aplikacji eRA wdrożone zostały nowe funkcje w zakresie rejestracji zmian kapitału.
W zakładce „Zmiana kapitału – Rejestracja nowej emisji” dodane zostały nowe funkcjonalności tj.:
- Rejestracja warunkowego podwyższenia kapitału,
- Rejestracja emisji warrantów,
- Rejestracja umorzenia warrantów.
Szczegółowy opis funkcji znajduje się w zaktualizowanej Instrukcji obsługi aplikacji eRA dostępnej po zalogowaniu, pod klawiszem „Pomoc”.
Biuro Maklerskie PKO Banku Polskiego informuje, że od kwietnia 2025 r., na fakturach wystawianych z tytułu wynagrodzenia za czynności związane z prowadzeniem i obsługą przez PKO BP BM rejestru akcjonariuszy, nie będziemy podawać dotychczasowego rachunku bankowego PKO BP BM numer 41 10201068 0000 1002 0000 0208 wskazanego w umowie.
Płatności wynagrodzenia za czynności związane z prowadzeniem i obsługą przez PKO BP BM rejestru akcjonariuszy powinny być realizowane przez Spółkę na konto wskazane każdorazowo na fakturze wystawionej przez PKO BP.
Każda faktura będzie miała wskazany inny numer konta do płatności (numer konta dedykowany do konkretnej faktury).
komunikat 9 – 01.07.2024
Biuro Maklerskie PKO Banku Polskiego (zwane dalej “PKO BP BM”) informuje, że Urząd Komisji Nadzoru Finansowego w piśmie z dnia 10 maja 2024 r. kierowanym do podmiotów prowadzących rejestry akcjonariuszy, zwrócił się o podjęcie działań informacyjnych wobec Spółek, dla których prowadzone są rejestry akcjonariuszy w celu przeprowadzenia identyfikacji oraz weryfikacji tożsamości wszystkich akcjonariuszy, osób upoważnionych do działania w ich imieniu oraz beneficjentów rzeczywistych do dnia 28 lutego 2026 r.
Zgodnie z treścią art. 2 ust. 2 pkt 10 Ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (Dz. U. z 2023 r. poz. 1124 z późn. zm.) - (zwanej dalej „AML”) w przypadku umowy o prowadzenie rejestru akcjonariuszy, o której mowa w art. 30032 i art. 3282 ustawy Kodeks spółek handlowych, przez klienta instytucji obowiązanej, którą jest PKO BP BM rozumie się wyłącznie akcjonariusza, zastawnika lub użytkownika akcji podlegającego wpisowi do tego rejestru w związku z transakcją stanowiącą podstawę dokonania wpisu, co oznacza konieczność stosowania środków bezpieczeństwa finansowego zgodnie z przepisami Ustawy AML.
Na podstawie art. 33 ust. 1 i 2 Ustawy AML, instytucja obowiązana stosuje wobec klientów środki bezpieczeństwa finansowego.
W ramach stosowania środków bezpieczeństwa finansowego instytucja obowiązana:
1. Identyfikuje klienta oraz weryfikuje jego tożsamości;
2. Identyfikuje beneficjenta rzeczywistego oraz podejmuje uzasadnione czynności
w celu:- weryfikacji jego tożsamości,
- ustalenia struktury własności i kontroli – w przypadku klienta będącego osobą prawną, jednostką organizacyjną nieposiadającą osobowości prawnej lub trustem.
Zgodnie z art. 36 ust. 1 Ustawy AML, identyfikacja klienta polega na ustaleniu w przypadku:
1. Osoby fizycznej:
- imienia i nazwiska,
- obywatelstwa,
- numeru PESEL, lub daty urodzenia – w przypadku gdy nie nadano numeru PESEL, oraz państwa urodzenia,
- serii i numeru dokumentu stwierdzającego tożsamość osoby,
- adresu zamieszkania – w przypadku posiadania tej informacji przez instytucję obowiązaną,
- nazwy (firmy), numeru identyfikacji podatkowej (NIP) oraz adresu głównego miejsca wykonywania działalności gospodarczej – w przypadku osoby fizycznej prowadzącej działalność gospodarczą;
2. Osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej nieposiadającej osobowości prawnej:
- nazwy (firmy),
- formy organizacyjnej,
- adresu siedziby lub adresu prowadzenia działalności,
- NIP, a w przypadku braku takiego numeru – państwa rejestracji, nazwy właściwego rejestru oraz numeru i daty rejestracji,
- imienia, nazwiska oraz numeru PESEL, lub daty urodzenia – w przypadku gdy nie nadano numeru PESEL, oraz państwa urodzenia osoby reprezentującej tę osobę prawną lub jednostkę organizacyjną nieposiadającą osobowości prawnej.
Jednocześnie na podstawie art. 36 ust. 3 Ustawy AML instytucja obowiązana zobligowana jest również do identyfikacji osoby upoważnionej do działania w imieniu klienta oraz weryfikacji jej tożsamości i umocowania do działania w imieniu klienta. Identyfikacja tej osoby obejmuje ustalenie:
- imienia i nazwiska,
- obywatelstwa,
- numeru PESEL, lub daty urodzenia – w przypadku gdy nie nadano numeru PESEL, oraz państwa urodzenia,
- serii i numeru dokumentu stwierdzającego tożsamość osoby.
Ponadto art. 36 ust. 2 Ustawy AML nakazuje również identyfikować beneficjenta rzeczywistego, co obejmuje ustalenie imienia i nazwiska, a w przypadku posiadania dodatkowych danych również:
- obywatelstwa,
- numeru PESEL lub daty urodzenia – w przypadku gdy nie nadano numeru PESEL,
- państwa urodzenia,
- serii i numeru dokumentu stwierdzającego tożsamość osoby, oraz
- adresu zamieszkania.
Należy podkreślić, iż zgodnie z treścią art. 37 ust. 1 Ustawy AML weryfikacja tożsamości klienta, osoby upoważnionej do działania w jego imieniu oraz beneficjenta rzeczywistego polega na potwierdzeniu ustalonych danych identyfikacyjnych na podstawie dokumentu stwierdzającego tożsamość osoby fizycznej, dokumentu zawierającego aktualne dane z wyciągu z właściwego rejestru lub innych dokumentów.
Mając powyższe na uwadze, PKO BP BM zgodnie ze wskazaniem Urzędu Komisji Nadzoru Finansowego zwraca się z prośbą o podjęcie działań informacyjnych wobec akcjonariuszy Państwa Spółek, które umożliwią przeprowadzenie, do dnia 28 lutego 2026 r. identyfikacji oraz weryfikacji tożsamości wszystkich akcjonariuszy, osób upoważnionych do działania w ich imieniu oraz beneficjentów rzeczywistych zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności Ustawy AML.
W celu aktualizacji/weryfikacji/identyfikacji danych akcjonariusz powinien zgłosić się do Punktu Obsługi Klienta PKO BP BM lub Punktu Usług Maklerskich w Oddziale PKO BP:
- osoba fizyczna z dokumentem tożsamości,
- osoba prawna – reprezentant/ci lub pełnomocnik z dokumentem tożsamości, dokumentem pełnomocnictwa, dokumentami korporacyjnymi oraz dokumentami potwierdzającymi strukturę właścicielską i beneficjenta rzeczywistego.
Akcjonariusz może być reprezentowany przez pełnomocnika z zastrzeżeniem, że zakres umocowania będzie upoważniał pełnomocnika do złożenia wszystkich niezbędnych oświadczeń w imieniu Mocodawcy, w tym do dokonania aktualizacji danych Mocodawcy zgodnie z załączonym Formularzem danych klienta.
Podpis Mocodawcy na pełnomocnictwie powinien być poświadczony notarialnie lub Pełnomocnictwo może być podpisane przez Mocodawcę elektronicznym podpisem kwalifikowanym.
Lista placówek znajduje się na stronie internetowej PKO BP BM w zakładce O nas/kontakt > Kontakt.
komunikat 8 – 16.03.2024
Biuro Maklerskie PKO Banku Polskiego (dalej “PKO BP BM”) informuje, że w dniu 16.03.2024 r. wdrożone zostały nowe funkcjonalności w aplikacji eRA w poniżej wskazanym zakresie:
1. Zmienione funkcjonalności:
- dwuetapowa weryfikacja tożsamości podczas logowania do aplikacji (Standard 2FA) - wprowadzona zmiana polega na dodatkowej weryfikacji kodem sms przesłanym na numer telefonu wskazany w danych kontaktowych. Dwuetapowe uwierzytelnienie zwiększa bezpieczeństwo korzystania z aplikacji eRA, dodatkowy etap zabezpieczający pozwala zagwarantować, że to na pewno uprawniony użytkownik loguje się do serwisu,
- rozszerzony zakres danych oraz możliwość filtrowania i sortowania danych w zakładce ‘Rejestr Akcjonariuszy’ – funkcjonalność ta, zgodnie z Państwa sugestiami umożliwi Państwu większą swobodę w wyszukiwaniu danych Akcjonariuszy - możliwe będzie wyszukanie m.in. po numerze Klienta, serii oraz numerach akcji.
2. Nowe funkcjonalności
- możliwość zapamiętywania zaufanych przeglądarek – zapamiętanie przeglądarki łączy się z opisanym powyżej Standardem 2FA,
- możliwość odrzucenia błędnie wprowadzonej dyspozycji w niektórych funkcjach.
Uprzejmie prosimy o weryfikację numerów telefonów komórkowych przypisanych do Państwa loginów. Aktualizacji numeru telefonu można dokonać bezpośrednio w Punktach Obsługi Klienta Biura Maklerskiego PKO BP lub Punktach Usług Maklerskich w Oddziałach PKO BP - lista placówek dostępna na stronie internetowej PKO BP BM.
informacja – 06.03.2024
Biuro Maklerskie PKO Banku Polskiego (dalej “PKO BP BM”) informuje, że w najbliższym czasie w aplikacji eRA zostaną udostępnione nowe funkcjonalności oraz dokonane zostaną zmiany w niektórych istniejących funkcjonalnościach.
W PKO BP BM staramy się stale podnosić jakość świadczonych przez nas usług. Państwa opinia przekazana w udostępnionych przez PKO BP BM ankietach jest niezwykle cenna, ponieważ dzięki niej przygotowaliśmy szereg zmian mających na celu usprawnienie i zwiększenie wygody korzystania z aplikacji eRA oraz jej bezpieczeństwa. Dziękujemy za poświęcony czas i liczymy na dalszą udaną współpracę.
Poniżej przedstawiamy krótki opis nowych oraz zmienionych funkcjonalności:
1. Zmienione funkcjonalności:
- dwuetapowa weryfikacja tożsamości podczas logowania do aplikacji (Standard 2FA) - wprowadzona zmiana polega na dodatkowej weryfikacji kodem sms przesłanym na numer telefonu wskazany w danych kontaktowych. Dwuetapowe uwierzytelnienie zwiększa bezpieczeństwo korzystania z aplikacji eRA, dodatkowy etap zabezpieczający pozwala zagwarantować, że to na pewno uprawniony użytkownik loguje się do serwisu.
- rozszerzony zakres danych oraz możliwość filtrowania i sortowania danych w zakładce ‘Rejestr Akcjonariuszy’ – funkcjonalność ta, zgodnie z Państwa sugestiami umożliwi Państwu większą swobodę w wyszukiwaniu danych Akcjonariuszy - możliwe będzie wyszukanie m.in. po numerze Klienta, serii oraz numerach akcji.
2. Nowe funkcjonalności
- możliwość zapamiętywania zaufanych przeglądarek – zapamiętanie przeglądarki łączy się z opisanym powyżej Standardem 2FA,
- możliwość odrzucenia błędnie wprowadzonej dyspozycji w niektórych funkcjach.
Prosimy o weryfikację numerów telefonów komórkowych przypisanych do Państwa loginów. Aktualizacji numeru telefonu można dokonać bezpośrednio w Punktach Obsługi Klienta Biura Maklerskiego PKO BP lub Punktach Usług Maklerskich w Oddziałach PKO BP - lista placówek dostępna na stronie internetowej PKO BP BM.
Szczegółowy opis nowych oraz zmienionych funkcji i termin ich wdrożenia przekażemy Państwu komunikatem.
Jednocześnie PKO BP BM przypomina, że w aplikacji eRA możliwe jest w zakładce:
1. „Dane Klienta -> Dane Spółki”,:
- Zmiana danych emitenta - funkcja dostępna dla pełnomocników pełnych i reprezentantów
- Wskazania / zmiany/ usunięcia danych osób wyznaczonych do kontaktu z PKO BP BM
2. „Dane Klienta -> Umocowania”, rejestracja i odwoływania reprezentantów spółki - funkcja dostępna dla reprezentantów.PKO BP BM zwraca się z prośbą o rejestrację danych, w szczególności osób do kontaktu z PKO BP BM, zgodnie z funkcjonalnością aplikacji eRA. Dane wskazane w umowach w znacznym stopniu uległy dezaktualizacji.
komunikat 7 – 18.08.2023
Biuro Maklerskie PKO Banku Polskiego (dalej “PKO BP BM”) informuje, że w dniu 18 sierpnia 2023 r. wdrożone zostały nowe funkcjonalności w aplikacji eRA w poniżej wskazanym zakresie:
1. Nowe funkcje:
- Raport udziałów - Raport prezentuje dane akcjonariuszy, których udział w kapitałach lub głosach Spółki (zależnie od dokonanego wyboru) przekracza wskazany przez użytkownika parametr np. 25% udziału w kapitałach Spółki wg danych posiadanych przez PKO BP BM.
- Raport jest dodatkowo płatny - w chwili obecnej raport udostępniony jest bezpłatnie do odwołania - środki na opłacenie raportu należy zapewnić na RRN - Raport będzie oczekiwał na opłacenie maksymalnie przez 5 dni,
- Raport będzie możliwy do pobrania przez 7 dni,
- funkcja będzie dostępna dla Pełnomocników pełnych i Reprezentantów.
- Wyszukiwanie w rejestrze akcjonariuszy, Akcjonariusza po nazwie,
- Prezentacja wszystkich złożonych dyspozycji w zakładce ‘Dyspozycje’,
- Ankieta dotycząca działania aplikacji eRA.
2. Zmienione funkcje:
- Potwierdzanie rejestracji akcjonariusza – w przypadku rejestracji akcjonariusza składającego dokument/ odcinek zbiorowy akcji w Spółce lub rejestracji Akcjonariusza obejmującego nowo wyemitowane akcje (bez formy dokumentu) w celu przekazania danych do PKO BP BM niezbędne będzie dodatkowe potwierdzenie zgodności wprowadzonych danych - zatwierdzenia będzie dokonywała osoba rejestrująca. Ten dodatkowy krok został wprowadzony w związku ze zwiększająca się ilością błędów dotyczących zarówno danych osobowych Akcjonariuszy jak i przypisanych im numerom akcji. WAŻNE – brak potwierdzenia w aplikacji eRA spowoduje nie przekazanie danych do rejestru akcjonariuszy i brak jego ujawnienia w prowadzonym przez PKO BP BM rejestrze.
- Rejestracja dywidendy i przekazywanie plików z kwotami należnej dywidendy dla poszczególnych Akcjonariuszy – dotyczy tylko zdarzeń wprowadzonych po udostepnieniu nowej wersji. Wszystkie zarejestrowane zdarzenia przed udostepnieniem nowej wersji będą obsługiwane na dotychczasowych zasadach:
- Dla Spółek, które w statutach mają zawarte zapisy delegujące ustalenie sposobu wypłaty dywidendy na organy spółki umożliwione będzie wskazanie sposobu wypłaty danej dywidendy tj. czy wypłata będzie realizowana poprzez EMITENTA czy za pośrednictwem PKO BP BM
- W aplikacji eRA przy rejestracji zdarzenia będzie konieczność załączenia odpowiednich uchwał. Nie będą za to Państwo zobligowani do ich przesłania w wiadomości e-mail,
- Od wprowadzenia nowej wersji aplikacji, listy z naliczonymi dywidendami nie będą również przekazywane jak dotychczas – za pośrednictwem wiadomości e-mail, tylko będą załączane w aplikacji eRA.
- Dodatkowo w aplikacji eRA w informacji dla akcjonariuszy o wypłacie dywidendy została dodana informacja o tym czy dywidenda jest wypłacana przez emitenta czy za pośrednictwem PKO BP BM
3. Złożoność hasła - Zwiększone zostały wymagania co do złożoności hasła - od nowej wersji aplikacji w przypadku zmiany hasła, nowe hasło będzie musiało zawierać:
- między 8 a 30 znaków,
- małe i wielkie litery,
- przynajmniej jedną cyfrę,
- przynajmniej jeden znak specjalny.
Szczegółowy opis funkcji znajduje się w zaktualizowanej instrukcji dostępnej w aplikacji eRA pod klawiszem „pomoc”.
informacja – 31.07.2023
Biuro Maklerskie PKO Banku Polskiego (dalej “PKO BP BM”) informuje, że w najbliższym czasie w aplikacji eRA zostaną udostępnione nowe funkcje oraz wykonane zostaną zmiany w niektórych istniejących funkcjonalnościach. Poniżej przedstawiamy krótki opis nowych oraz zmienionych funkcjonalności:
1. Nowe funkcje:
- Raport udziałów - Raport prezentować będzie dane akcjonariuszy, których udział w kapitałach lub głosach Spółki (zależnie od dokonanego wyboru) przekracza wskazany przez użytkownika parametr np. 25% udziału w kapitałach Spółki wg danych posiadanych przez PKO BP BM. Raport jest dodatkowo płatny - środki na opłacenie raportu należy zapewnić na RRN - funkcja będzie dostępna dla Pełnomocników pełnych i Reprezentantów,
- Wyszukiwanie w rejestrze akcjonariuszy, Akcjonariusza po nazwie,
- Prezentacja wszystkich złożonych dyspozycji w zakładce ‘Dyspozycje’.
2. Zmienione funkcje:
- Potwierdzanie rejestracji akcjonariusza – w przypadku rejestracji akcjonariusza składającego dokument/ odcinek zbiorowy akcji w Spółce lub rejestracji Akcjonariusza obejmującego nowo wyemitowane akcje (bez formy dokumentu) w celu przekazania danych do PKO BP BM niezbędne będzie dodatkowe potwierdzenie zgodności wprowadzonych danych - zatwierdzenia będzie dokonywała osoba rejestrująca. Ten dodatkowy krok został wprowadzony w związku ze zwiększająca się ilością błędów dotyczących zarówno danych osobowych Akcjonariuszy jak i przypisanych im numerom akcji.
- Rejestracja dywidendy i przekazywanie plików z kwotami należnej dywidendy dla poszczególnych Akcjonariuszy – dotyczy tylko zdarzeń wprowadzonych po udostepnieniu nowej wersji. Wszystkie zarejestrowane zdarzenia przed udostepnieniem nowej wersji będą obsługiwane na dotychczasowych zasadach:
- Dla Spółek, które w statutach mają zawarte zapisy delegujące ustalenie sposobu wypłaty dywidendy na organy spółki umożliwione będzie wskazanie sposobu wypłaty danej dywidendy tj. czy wypłata będzie realizowana poprzez EMITENTA czy za pośrednictwem PKO BP BM
- W aplikacji eRA przy rejestracji zdarzenia będzie konieczność załączenia odpowiednich uchwał. Nie będą za to Państwo zobligowani do ich przesłania w wiadomości e-mail,
- Od wprowadzenia nowej wersji aplikacji, listy z naliczonymi dywidendami nie będą również przekazywane jak dotychczas – za pośrednictwem wiadomości e-mail, tylko będą załączane w aplikacji eRA.
- Dodatkowo w aplikacji eRA w informacji dla akcjonariuszy o wypłacie dywidendy została dodana informacja o tym czy dywidenda jest wypłacana przez emitenta czy za pośrednictwem PKO BP BM
3. Złożoność hasła - Zwiększone zostały wymagania co do złożoności hasła - od nowej wersji aplikacji w przypadku zmiany hasła, nowe hasło będzie musiało zawierać:
- między 8 a 30 znaków,
- małe i wielkie litery,
- przynajmniej jedną cyfrę,
- przynajmniej jeden znak specjalny.
Szczegółowy opis nowych oraz zmienionych funkcji i termin ich wdrożenia przekażemy Państwu standardowo komunikatem.
Dodatkowo PKO BP BM informuje, że skumulowany wskaźnik inflacji, począwszy od 1 marca 2021 r. wyniósł 14,4% (wskaźnik roczny inflacji CPI za 2022 r) w związku z powyższym zgodnie z zapisami zawartych umów PKO BP BM dokona waloryzacji opłat za realizowane usługi. Zwaloryzowane opłaty będą obwiązywały od drugiego półrocza 2023r. Pragniemy podkreślić, iż wynagrodzenie za prowadzenie rejestru akcjonariuszy naliczane jest za każdy rozpoczęty miesiąc kalendarzowy, podczas którego prowadzony jest Rejestr, a faktury z tego tytułu, nadal będą wystawiane z dołu w okresach półrocznych.
Jednocześnie PKO BP BM przypomina, że w aplikacji eRA możliwe jest w zakładce:
1. „Dane Klienta -> Dane Spółki”,:
- Zmiana danych emitenta - funkcja dostępna dla pełnomocników pełnych i reprezentantów
- Wskazania / zmiany/ usunięcia danych osób wyznaczonych do kontaktu z PKO BP BM
2. „Dane Klienta -> Umocowania”, rejestracja i odwoływania reprezentantów spółki - funkcja dostępna dla reprezentantów.PKO BP BM zwraca się z prośbą o rejestrację danych, w szczególności osób do kontaktu z PKO BP BM, zgodnie z funkcjonalnością aplikacji eRA. Dane wskazane w umowach w znaczymy stopniu uległy dezaktualizacji.
komunikat 6 – 22.11.2022
Biuro Maklerskie PKO Banku Polskiego (dalej “PKO BP BM”) informuje, że w dniu 19 listopada 2022 r. wdrożone zostały nowe funkcjonalności w aplikacji eRA w poniżej wskazanym zakresie:
- W zakładce „Obsługa papierów wartościowych -> Przyjęcie papierów” dokonano rozdzielnie rodzajów przyjmowanych papierów wartościowych na:
- Deponowanie papierów w formie materialnej oraz
- Rejestracja papierów nie posiadających formy materialnej tj. wyemitowanych po 1 marca 2021r
Ww. funkcje różnią się tylko rodzajami wydruków - dla papierów wyemitowanych nie drukuje się potwierdzenie złożenia akcji do depozytu spółki tylko potwierdzenie rejestracji.
- W zakładce „Dane Klienta -> Dane Spółki”, dodano możliwość:
- Zmiany danych emitenta - funkcja dostępna dla pełnomocników pełnych i reprezentantów
- Wskazania daty zakończenia roku obrotowego – podanie tej daty umożliwi Państwu samodzielne pobranie raportu na ten dzień na potrzeby badania sprawozdań finansowych (raport jest dostępny przez 6 miesięcy od dnia zakończania roku obrotowego) - funkcja dostępna dla pełnomocników pełnych i reprezentantów
- Wskazania / zmiany/ usunięcia danych osób wyznaczonych do kontaktu z PKO BP BM – funkcja dostępna dla pełnomocników pełnych i reprezentantów
PKO BP BM zwraca się z uprzejmą prośbą o rejestrację danych, w szczególności osób do kontaktu z PKO BP BM, zgodnie z funkcjonalnością aplikacji eRA. Dane wskazane w umowach w znaczymy stopniu uległy dezaktualizacji.
- W zakładce „Dane Klienta -> Umocowania”, dodano możliwość Rejestracji i odwoływania reprezentantów spółki - funkcja dostępna dla reprezentantów.
- W zakładce „Dane Klienta -> Zmiany kapitału -> zmiana parametrów istniejących serii”, dodano możliwość rejestracji umorzenia akcji wg serii, po numerach oraz po akcjonariuszu.
- W zakładce „Dane Klienta -> Oświadczenia emitenta, dodano możliwość złożenia oświadczeń w zakresie posiadania nieruchomości rolnych i nieruchomości innych niż nieruchomości rolne.
- W zakładce „Rejestr akcjonariuszy” dodano możliwość pobrania rejestru akcjonariuszy wg stanu na dzień zakończania roku obrotowego – rejestr na ww. datę utworzy się jednak tylko pod warunkiem zarejestrowania tej daty w zakładce danych klienta
Szczegółowy opis funkcji znajduje się w zaktualizowanej instrukcji dostępnej w aplikacji eRA pod klawiszem „pomoc”.
- W zakładce „Obsługa papierów wartościowych -> Przyjęcie papierów” dokonano rozdzielnie rodzajów przyjmowanych papierów wartościowych na:
komunikat 5 – 04.03.2022
Biuro Maklerskie PKO Banku Polskiego (dalej “PKO BP BM”) informuje, że w dniu 04 marca 2022 r. wdrożone zostały nowe funkcjonalności w aplikacji eRA w poniżej wskazanym zakresie:
- Obsługa współwłasności w procesie przyjmowania akcji do depozytu spółki - wdrożona funkcjonalność pozwala na rejestrację współwłasności bezpośrednio w aplikacji eRA (maksymalna liczba współwłaścicieli – 13 osób) – w związku z powyższym PKO BP BM uprzejmie informuje, że od dnia 1 kwietnia br. zaprzestaje obsługi plików przekazywanych przez Emitentów. Rejestracja przez Państwa danych akcjonariuszy i deponowanych papierów wartościowych możliwa będzie tylko i wyłącznie poprzez aplikacje eRA.
- Rejestracja wspólnego przedstawiciela wobec Spółki.:
- w aplikacji eRA umożliwiliśmy Państwu dokonanie rejestracji wspólnego przedstawiciela wobec Spółki, wskazanego Państwu przez współwłaścicieli, którym może być wyłącznie jeden ze współwłaścicieli. W aplikacji możliwe jest również wprowadzenie zmiany wcześniej wskazanego wspólnego przedstawiciela wobec Spółki.
- Dane wspólnego przedstawiciela wobec Spółki prezentowane są w następujących raportach: dane adresowe, lista uprawnionych do dywidendy oraz lista uprawnionych do WZA/NWZA.
PKO BP BM jednoczenie zwraca uwagę, że zgodnie z art. 333 KSH współuprawnieni z akcji wykonują swoje prawa przez wspólnego przedstawiciela w Spółce. KSH nie przewiduje, aby wspólny przedstawiciel współuprawnionych był uprawniony do reprezentowania współwłaścicieli akcji wobec podmiotu prowadzącego rejestr akcjonariuszy. W związku z powyższym zwracamy się z uprzejma prośbą o informowanie współuprawnionych z akcji o tym, że wspólny przedstawiciel nie jest uprawniony do reprezentowania współwłaścicieli w PKO BP BM.
PKO BP BM uprzejmie informuje, że zaktualizowana instrukcja obsługi umieszczona jest w aplikacji eRA pod klawiszem „pomoc”.
- Obsługa współwłasności w procesie przyjmowania akcji do depozytu spółki - wdrożona funkcjonalność pozwala na rejestrację współwłasności bezpośrednio w aplikacji eRA (maksymalna liczba współwłaścicieli – 13 osób) – w związku z powyższym PKO BP BM uprzejmie informuje, że od dnia 1 kwietnia br. zaprzestaje obsługi plików przekazywanych przez Emitentów. Rejestracja przez Państwa danych akcjonariuszy i deponowanych papierów wartościowych możliwa będzie tylko i wyłącznie poprzez aplikacje eRA.
komunikat 4 – 17.09.2021
Biuro Maklerskie PKO Banku Polskiego (dalej “PKO BP BM”) informuje, że w dniu 16 września 2021 r. wdrożone zostały nowe funkcjonalności w aplikacji eRA w poniżej wskazanym zakresie:
- dodanie raportów::
- raport KOWR – raport generuje się tylko dla Spółek, które podlegają przepisom ustawy o kształtowaniu ustroju rolnego i przekazały PKO BP BM informację o tym ograniczeniu w zbywalności akcji,
- aktualne zajęcia komornicze – raport zawiera dane o ustanowionych zajęciach komorniczych i egzekucyjnych zgłoszonych do PKO BP BM wg. stanu na poprzedni dzień roboczy,
- lista emisji – raport zawiera informacje o liczbie akcji (wg serii) jaka została ujawniona w rejestrze akcjonariuszy oraz jaka pozostaje jeszcze „niezdematerializowana”
- Zmiana raportu „dane adresowe” - w raporcie dodano numer klienta
- Zmiana widoku rejestru (zmiana widoczna tylko dla emitenta) - dodano możliwość filtrowania po numerze klienta
komunikat 3 – 12.08.2021
Biuro Maklerskie PKO Banku Polskiego (dalej “PKO BP BM”) informuje, że w dniu 12 sierpnia 2021 r. wdrożone zostały nowe funkcjonalności w aplikacji eRA w poniżej wskazanym zakresie:
- Pobieranie rejestru wg. wybranej daty na siedem dni wstecz
- Odwoływanie umocowań – przez reprezentantów Spółki uprawnionych do działania z drugą uprawnioną osobą tzw. „wielopodpis”
- Rejestracja dywidendy – przez reprezentantów Spółki uprawnionych do działania z drugą uprawnioną osobą tzw. „wielopodpis”
- Rejestracja WZA/NWZA – przez reprezentantów Spółki uprawnionych do działania z drugą uprawnioną osobą tzw. „wielopodpis”
- Anulowanie dywidendy
Zaktualizowana instrukcja została zamieszczona w aplikacji pod klawiszem „Pomoc”
komunikat 2 – 02.07.2021
Biuro Maklerskie PKO Banku Polskiego (dalej “PKO BP BM”) informuje, że od dnia 5 lipca 2021 r. Akcjonariusze mogą dokonywać w Punktach Usług Maklerskich następujących czynności:
- Aktualizacja danych osobowych,
- Złożenia oświadczenia o wyrażenie zgody na komunikację elektroniczną,
- Wskazania Rachunku bankowego do Rejestru NN,
- Wypłaty w kasie i przelewem środków z RNN.
Lista PUM dostępna jest na stronie bm.pkobp.pl/o-nas/placowki/
Jednocześnie PKO BP BM wyjaśnia, że w sytuacji gdy Spółka wypłaca dywidendę za pośrednictwem PKO BP BM i akcjonariusz będzie chciał dokonać wypłaty środków w gotówce, a to wypłata środków obywa się zgodnie z regulacjami PKO Banku Polskiego, co oznacza, ze znaczne kwoty wypłaty środków należy uzgadniać wcześniej z odziałem, w którym planowana jest wypłata środków. Ww. ograniczenie nie dotyczy przelewów bezgotówkowych na rachunki bankowe.
komunikat 1 – 26.02.2021
Biuro Maklerskie PKO Banku Polskiego (dalej “PKO BP BM”) w związku ze zbliżającym się terminem wejścia w życie rejestrów akcjonariuszy uprzejmie informuję, że od godz. 16:00 w dniu 26.02.2021, do maksymalnie godz. 08:00 w dniu 01.03.2021r aplikacja eRA będzie niedostępna.
W tym czasie prowadzone będą prace związane z udostępnieniem Państwu aplikacji w wersji zapewniającej dostęp do rejestrów akcjonariuszy oraz zasilanie systemów PKO BP BM danymi akcjonariuszy rejestrowanymi/przekazywanymi przez Państwa.
Jednocześnie poniżej przedstawiamy informacje dotyczące obsługi rejestrów akcjonariuszy oraz Państwa Akcjonariuszy:
1. Obsługa akcjonariuszy /spadkobierców, którzy nie złożyli dokumentów akcji do dnia 1 marca 2021.
Od dnia 1 marca 2021 r. proces rejestracji w aplikacji eRA Akcjonariuszy, którzy będą się do Spółki zgłaszać z dokumentami akcji nie będzie różnił się obecnie realizowanego sposobu rejestracji.
W wersji aplikacji udostępnionej Państwu od dnia 1 marca br. zmieni się jedynie nazwa głównej zakładki w której realizowana jest przez Państwa rejestracja Akcjonariuszy (nowa nazwa „Obsługa papierów wartościowych”). Funkcjonalność rejestracji nie ulega zmianie, z zastrzeżeniem informacji wskazanej w pkt. 2.
Nie ulega również zmianie sposób rejestracji Spadkobierców, w przypadku gdy Spadkobiercy:
- dokonali działu spadku - należy ich dane jako Akcjonariuszy zarejestrować w aplikacji eRA,
- nie dokonali działu spadku - należny ich dane jako współwłaścicieli wprowadzić do pliku xls, w zakresie i strukturze jaką otrzymali Państwo od PKO BP BM,
Zmianie nie ulega także zakres wymaganej dokumentacji. Zgodnie z rekomendacjami PKO BP BM, spadkobiercy winni przed złożeniem akcji do depozytu Spółki dokonać działu spadku.
2. Sposób przekazywania informacji do PKO BP BM o Akcjonariuszach, którzy złożyli dokumenty akcji w Spółce po dniu 1 marca 2021r. oraz częstotliwość ujawniania ich w rejestrze akcjonariuszy
PKO BP BM planuje, że co najmniej do dnia 1 kwietnia 2021 r. sposób przekazywania danych Akcjonariuszy nieujawnionych w rejestrze akcjonariuszy nie ulegnie zmianie. Po tym terminie, z wyłączeniem współwłasności, przekazywanie danych Akcjonariuszy deponujących akcje w Spółce możliwe będzie jedynie poprzez ich rejestrację w aplikacji eRA.
W początkowym okresie, Akcjonariusze, który złożą dokumenty akcji w Spółce po dniu 1 marca 2021 r. będą co ujawniani w prowadzonych przez PKO BP BM rejestrach akcjonariuszy w okresach 2 tygodniowych, następnie raz na miesiąc.
3. Informacje o zmianach w użytkowanej aplikacji eRA (perspektywa Emitenta)
Szczegółowe informacje techniczne o funkcjonalnościach aplikacji eRA udostępnianej w wersji od dnia 1 marca br. zamieszczone są w instrukcji aplikacji eRA dostępnej pod klawiszem „pomoc”.
Poniżej przedstawiamy opis najważniejszych zmian/ informacji dotyczących funkcjonalności:
1) Zakładka „Rejestr akcjonariuszy” - NOWA FUNKCJONALNOŚĆ - w tej zakładce od dnia 1 marca widoczne będą dane z utworzonego przez PKO BP BM rejestru akcjonariuszy Państwa Spółki. W chwili obecnej, w celu łatwiejszej weryfikacji ewentualnych niezgodności widoczne są informacje o akcjach i Akcjonariuszach zgodnie z tym jak Państwo przekazali nam dane („po odcinkach zbiorowych”) docelowo „pakiety” akcjonariuszy zostaną „scalone” aby rejestr nie zawierał powtórzonych pozycji. Z poziomu tej zakładki istnieje możliwość pobrania rejestru akcjonariuszy w formacie pdf,
2) Zakładka „Obsługa papierów wartościowych” – zawiera funkcjonalności dot. rejestracji Akcjonariuszy, którzy zgłoszą się do Spółki po dniu 1 marca 2021r. Proces rejestracji nie uległ zmianie, pojawiła się tam natomiast nowa opcjonalna formatka ”Kod potwierdzenia zdalnego”, który niebawem umożliwi Akcjonariuszom dostęp do ich rejestrów akcjonariuszy prowadzonych przez wszystkie podmioty które przystąpią do inicjatywy SIRA, poprzez bezpłatną aplikację mobilną „Mój Rejestr Akcjonariuszy” (dostępną w Google Play i App Store),
3) Zakładka „Dane klienta” – reprezentanci jednoosobowi Spółki w tej zakładce będą mieli możliwość udzielanie pełnomocnictwa wybranym pracownikom, do dostępu do aplikacji eRA. Rodzaje i zakres pełnomocnictw, został opisany w pkt. 5 niniejszej informacji,
4) Zakładka „Rejestr zdarzeń” – w której będzie istniała możliwość rejestracji zdarzeń korporacyjnych – na dzień uruchomienia systemu funkcjonalność została zablokowana,
5) Zakładka „Wiadomości i raporty” – cześć „Wiadomości” służyć będzie do przekazywania wiadomości PKO BP BM do Emitenta, natomiast w części „Raporty” obecnie zamieściliśmy raport danych do doręczeń – jest to plik xls z danymi adresowymi Akcjonariuszy do komunikacji, aby umożliwić Państwu np. wysyłanie korespondencji seryjnej do Akcjonariuszy.
Jednocześnie w związku z wejściem w życie przepisów dotyczących prowadzenia rejestrów akcjonariuszy z aplikacji zostały usunięte następujące funkcjonalności:
- Zmiana własności,
- Rejestracja zajęć komorniczych oraz zastawów,
- Aktualizacja danych.
4. Dostęp do aplikacji eRA dla członków Zarządu Emitentów
Członkowie Zarządów Spółek, których wymagane dane zastały przekazane PKO BP BM we wskazanym terminie zostaną umocowani do działania w aplikacji eRA w dniach 27-28.02. br. W ww. terminie rozpocznie się proces generacji loginów, które zostaną rozesłane w analogiczny sposób, jak dla pracowników umocowanych do obsługi Akcjonariuszy.
W przypadku Spółek, które nie przekazały PKO BP BM niezbędnych danych, Członkowie Zarządu będą mogli uzyskać dostęp do aplikacji eRA po uzupełnieniu danych. Dane można przekazać PKO BP BM w następujący sposób:
- W trakcie wizyty w POK PKO BP BM,
- Poprzez przesłanie wypełnionego pliku przekazanego przez PKO BP BM we wcześniejszej korespondencji pliku o nazwie struktura_beneficjenci_reprezentanci_spółki – w tym przypadku nie gwarantujemy, że dane zostaną zarejestrowane a loginy wygenerowane w terminie krótszym niż 7 dni roboczych od dnia otrzymania przez PKO BP BM poprawnie wypełnionego pliku i hasła.
5. Dostęp pracowników Spółki do aplikacji eRA
1) Pełnomocnictwa do rejestracji Akcjonariuszy udzielone przy zawarciu umowy – pozostają w mocy w przypadku Emitentów, których Akcjonariusze nie zdeponowali wszystkich akcji w spółce do dnia 1 marca 2021r. – Pełnomocnicy Ci nie mają dostępu do nowych funkcjonalności aplikacji eRA.
2) Pełnomocnictwo pełne oraz pełnomocnictwo niepełne – nowe typy pełnomocnictw, które umożliwiają dostęp do nowych funkcjonalności aplikacji eRA w zakresie przedstawionym poniżej:
a) Pełnomocnictwo niepełne uprawnia do dokonywania wszelkich czynności związanych z obsługą elektronicznego rejestru akcjonariuszy, w tym w szczególności:
1) przeglądania Rejestru,
2) pobierania wersji elektronicznej Rejestru w postaci nieedytowalnej,
3) wysyłania komunikatów do Akcjonariuszy i PKO BP BM za pośrednictwem eRA,
4) otrzymywania od PKO BP BM powiadomień o wpisach dokonanych w Rejestrze,
5) obsługi procesu przyjmowania odcinków zbiorowych Akcji lub dokumentów Akcji i innych Instrumentów rejestrowych do depozytu Spółki, w tym:
- wydruku potwierdzeń przyjęcia odcinków zbiorowych Akcji lub dokumentów akcji i innych Instrumentów rejestrowych do depozytu Spółki,
- rejestracji i wydruku zgód Akcjonariuszy na komunikację ze Spółką i podmiotem prowadzącym Rejestr za pośrednictwem poczty elektronicznej,
- oświadczeń Akcjonariuszy w zakresie udostępnionych Spółce i PKO BP BM danych osobowych oraz sposobu komunikacji ze Spółką i PKO BP BM.
6) przeglądania i pobierania raportów udostępnianych w aplikacji eRA.
b) Pełnomocnictwo pełne, które uprawnia do dokonywania wszelkich czynności związanych z obsługą elektronicznego rejestru akcjonariuszy, wskazanych w pełnomocnictwie niepełnym oraz dodatkowo do informowania PKO BP BM o zdarzeniach powodujących konieczność dokonania zmian w rejestrze akcjonariuszy, przez co należy rozumieć między innymi możliwość rejestracji zdarzeń korporacyjnych.
3) Sposób udzielenia przez Spółkę pełnomocnictw pełnych i niepełnych, o których mowa w ppk.2):
- Reprezentanci jednoosobowi spółki mogą zarejestrować pełnomocnictwa w aplikacji eRA, w zakładce „Dane klienta” klawisz „nadawanie umocowań”,
- Spółki, które nie przekazały danych reprezentantów mogą udzielić pełnomocnictw do aplikacji eRA w POK PKO BP BM.
6. Dodatkowe informacje
PKO BP BM uprzejmie informuje, że w celu ułatwieniu Państwu dostępu do informacji przekazywanych przez PKO BP BM ogólne komunikaty, począwszy od niniejszej informacji, będą poza przekazywaniem ich w formie e-mailowej zamieszczane również na dostępnej dla Państwa w aplikacji eRA pod klawiszem „pomoc” zamkniętej stronie w zakładce „Komunikaty”.
PKO BP BM uprzejmie informuje, że nie planuje udostępniać Akcjonariuszom żadnych wzorów umów, poza umową działu spadku, którą PKO BP BM wykorzystuje przy obsłudze wszystkich swoich Klientów.
Spółkom, które zwyczajowo udostępniały i nadal planują udostępniać wzory umów, w celu usprawniania obsługi Akcjonariuszy, uprzejmie zwracamy uwagę, ze proces obsługi w PKO BP BM Akcjonariusza lub nabywcy ulegnie skróceniu jeśli w umowie zawarta będzie informacja o wyrażeniu zgody Akcjonariusza na dokonanie wpisu.
Dodatkowo PKO BP BM uprzejmie zwraca uwagę, że w przypadku Spółek, w których akcje są objęte ograniczaniem zbywalności, Akcjonariusz/Nabywca w pierwszej kolejności musi uzyskać wszelkie wymagane zapisami Statutu lub przepisami prawa zgody i dopiero w następnej kolejności zgłosić się do PKO BP BM z kompletem ww. zgód i umową w celu dokonania wpisu w rejestrze akcjonariuszy.
7. Informacje PKO BP BM dla Akcjonariuszy ujawnionych w rejestrze akcjonariuszy
Zasady obsługi Akcjonariuszy zostały przez PKO BP BM określone w Regulaminie rejestru akcjonariuszy w Biurze Maklerskim PKO Banku Polskiego (dalej” Regulamin”), który przesyłamy Państwu w załączeniu.
PKO BP BM ww. Regulamin udostępni na stronie internetowej PKO BP BM od dnia 27.02.2021 r.
Link do strony www.bm.pkobp.pl/era/. (obecnie strona jest zablokowana). Akcjonariusze będą mieli również dostęp do ww. informacji poprzez kafelek „Rejestr akcjonariuszy” (od 27.02.2021 r.) udostępniony na stronie głównej PKO BP BM.
W celu zapewnienia Akcjonariuszom łatwego dostępu do informacji Spółka może ww. linki zamieścić na swojej stronie internetowej.
Na ww. stronie oprócz wspominanego Regulaminu Akcjonariusze znajdą informacje, zarówno dotyczące lokalizacji POK PKO BP BM, w których będą mogli zostać obsłużeni jak też informacje o zakresie czynności wykonywanych na rzecz akcjonariusza przez PKO BP BM w związku z prowadzaniem przez PKO BP rejestru akcjonariuszy Państwa Spółki.
Dodatkowo strona zawiera, między innymi:
- informacje o funkcjonalności aplikacji eRA z perspektywy Akcjonariusza
- sekcje pytań i odpowiedzi, gdzie akcjonariusze znajdą informacje podzielone tematycznie między innymi w zakresie:
- sposobu zmiany danych osobowych i kontaktowych, czy możliwości udzielenia zgody na komunikacje elektroniczną z PKO BP BM i Spółką
- zakresu wymaganych dokumentów przy zbyciu/ darowiźnie / spadku akcji zapisanych w rejestrze akcjonariuszy
- sposobach powiadamiania przez PKO BP BM o dokonanych wpisach
- informacje o tym czym jest wyciąg z rejestru akcjonariuszy czy też świadectwo rejestrowe
- jak również informacje o możliwych powodach problemów z logowaniem do aplikacji eRA czy o zajęciach komorniczych
Ww. informacje będą przez PKO BP BM aktualizowane w miarę potrzeb.
Dodatkowo ww. zestaw informacji, wraz z opisem aktualnej funkcjonalności eRA (perspektywa Akcjonariusz) Akcjonariusze będą mieli dostępny w aplikacji pod klawiszem „pomoc”.
8. Kanały Obsługi Akcjonariuszy ujawnionych w rejestrze akcjonariuszy oraz zakres ich obsługi
PKO BP BM będzie obsługiwał Państwa Akcjonariuszy, w następujący sposób:
1) w POK w godzinach ich pracy – w pełnym zakresie wynikającym z przepisów prawa, niezależnie od tego czy Akcjonariusz wyraził zgodę na komunikację elektroniczną czy tez nie. Lista POK znajduje się na stronie internetowej https://www.bm.pkobp.pl/o-nas/placowki/. Lista POK PKO BP BM będzie również dostępna dla akcjonariuszy na stronie wskazanej w pkt. 2
W POK PKO BP BM Akcjonariusze ujawnieni w rejestrze akcjonariuszy od 1 marca 2021 r.będą mieli możliwość realizacji wszystkich czynności wynikających z przepisów prawa, w tym w szczególności będą mieli możliwość:
- pobrania bezpłatnie wyciągu z rejestru akcjonariuszy, stanowiącego informacje o której mowa w art. 3285 § 3 Kodeksu spółek handlowych,
- wskazania rachunku bankowego do ich indywidualnego Rejestru Rynku Niepublicznego za pomocą którego wypłacane będą zobowiązanie pieniężne spółki o ile Statut Spółki nie przewiduje inaczej.
2) za pośrednictwem aplikacji eRA (część dedykowana dla Akcjonariuszy) – Akcjonariusze, którzy wyrazili zgodę na komunikację elektroniczną ze Spółką oraz PKO BP BM (profil pasywny) oraz podali numer telefonu komórkowego.
W aplikacji eRA Akcjonariusze od 1 marca 2021 r. będą mieli możliwość zarówno przeglądu rejestru akcjonariuszy jak też możliwość bezpłatnego pobrania wyciągu z tego rejestru (wyciąg zawiera dane dot. Emitenta, emisji oraz informacje z rejestru akcjonariuszy dotyczące danego Akcjonariusza). W aplikacji eRA z perspektywy Akcjonariusza, Akcjonariusze będą mieli również dostęp do powiadomień i raportów, gdzie będą zamieszczanie kierowane do niego informacje. Zakres funkcjonalności aplikacji eRA (perspektywa Akcjonariusza) będzie sukcesywnie rozszerzany a informacje będą udostępniane Akcjonariuszom na ww. stronach dedykowanych dla Akcjonariuszy.
9. Dane Akcjonariuszy
PKO BP BM uprzejmie informuje, że w celu zapewnienia bezpieczeństwa obrotu oraz prawidłowej weryfikacji tożsamości Państwa Akcjonariuszy, w trakcie pierwszej wizyty Akcjonariusza w POK PKO BP BM będzie przed rozpoczęciem jego obsługi prosił o potwierdzenie przez Akcjonariusza danych przekazanych przez Spółkę.
Ww. aktualizacja danych nie będzie uniemożliwiała korzystania z aplikacji eRA, z zastrzeżeniem sytuacji w której dane Akcjonariusza przekazane przez Spółkę / Spółki nie będą zgodne a także nie będą zgodne z danymi PKO BP BM., w tych szczególnych przypadkach Akcjonariusze przed uzyskaniem dostępu do funkcjonalności aplikacji eRA będą musieli dokonać identyfikacji tożsamości w POK PKO BP BM.
10. Loginy i hasła dla Akcjonariuszy prawnych
PKO BP BM zwraca uwagę, że zgodnie z ustawą o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu, art. 2 ust. 2 pkt. 10) w brzmieniu które wejdzie z dn. 1.03.2021 r. (Dz. U. z 2021 r. poz. 187) za klienta rozumie się osobę fizyczną, osobę prawną lub jednostkę organizacyjną nieposiadającą osobowości prawnej, której instytucja obowiązana świadczy usługi lub dla której wykonuje czynności wchodzące w zakres prowadzonej przez nią działalności zawodowej, w tym z którą instytucja obowiązana nawiązuje stosunki gospodarcze, lub na zlecenie której przeprowadza transakcję okazjonalną, przy czym w przypadku umowy ubezpieczenia przez klienta instytucji obowiązanej rozumie się ubezpieczającego, a w przypadku umowy o prowadzenie rejestru akcjonariuszy, o której mowa w art.3282 ustawy z dnia 15 września 2000 r. – Kodeks spółek handlowych (Dz.U. z 2020r. poz.1526 i 2320), przez klienta instytucji obowiązanej rozumie się wyłącznie akcjonariusza, zastawnika lub użytkownika akcji podlegającego wpisowi do tego rejestru w związku z transakcją stanowiącą podstawę dokonania wpisu.
PKO BP BM będzie sukcesywnie podejmować kontakt z Akcjonariuszami prawnymi, którzy udzielili zgody na komunikację elektroniczną w celu uzupełnienia przez Akcjonariuszy danych reprezentantów i beneficjentów rzeczywistych.
Akcjonariusze prawni, którzy chcieliby uzyskach w szybszym terminie dostęp do aplikacji eRA mogą zgłaszać się do POK PKO BP BM celem uzupełnienia ww. danych oraz ewentualnego udzielenia pełnomocnictw.
Pliki do pobrania